فريق بداية حياه
مرحباً بكم في منتدي فريق بداية حياه
يسعدنا إنضمامكم لنا وتشريفنا بمشاركتكم الفعالة

تحيتي مدير المنتدي
eng.Magiver

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

فريق بداية حياه
مرحباً بكم في منتدي فريق بداية حياه
يسعدنا إنضمامكم لنا وتشريفنا بمشاركتكم الفعالة

تحيتي مدير المنتدي
eng.Magiver
فريق بداية حياه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اين الاستفادةمن التدريب

hagar
سحر عثمان
6 مشترك

اين الاستفادةمن التدريب Empty اين الاستفادةمن التدريب

مُساهمة من طرف سحر عثمان الأربعاء 10 مارس 2010, 7:17 pm

اخواتى واولادى وحشتونى فين اللى استفدوه من التدريب فاكرين اللعبة اللى عملناها لما بدانا بكلام لاول واحدة وعلى موصلنا للنصف والاخر الكلام كان متغير خالص يا ريت نفتكرها كويس وننسى اى كلام اتقال قال تعالى (بسم الله الرحمن الر حيم)(ان جاءكم فاسق بنبإ فتبينوا ان تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين).عيب يا فريق بورسعيد انتم المفروض الو قتى المثل والقدوة .(وعلى راى جدتى كل شئ تقلب فيه يقل الا الكلام كل ما تقلب فيه يزيد) يارب تكون زوبعة فى فنجان وانتهت ويفضل فربق بورسعيد المثل والقدوة .

سحر عثمان

اين الاستفادةمن التدريب Empty رد: اين الاستفادةمن التدريب

مُساهمة من طرف hagar الأربعاء 10 مارس 2010, 10:30 pm

ايه اللى حصل للفريق هو علشان غبت مدة ماعرفش حاجة عنكم (لازم نكون قدوة واحلى فريق متخلوش الدكنور محمد ومستر مكروم يزعلوا مننا وياريت نصلح اخطانا ونراجع انفسنا)يارب يكون الموضوع ابسط من كده
hagar
hagar
عضو مثالي
عضو مثالي

بطاقة شخصية
الاسم: 20
اين الاستفادةمن التدريب Left_bar_bleue0/0اين الاستفادةمن التدريب Empty_bar_bleue  (0/0)
خيارات:

مُساهمة من طرف محمد هريـــــدي الخميس 11 مارس 2010, 2:23 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

الأستاذة الفاضلة / مدام سحر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نشكر حضرتك شكرا جزيلا على هذه المشاركة القيمة والفعالة وأرجو أن يعيها جميع أعضاء الفريق

وانطلاقا من هذه المشاركة ادعونا جميعا نحن فريق بداية حياة إلى استعادة ذاكرة الايجابيات مرة أخرى

من قراءة وحفظ للقرآن والأحاديث الشريفة ومن محافظة على الأذكار وغيرها من الايجابيات التي كنا نتنافس فيها . ولنرتفع بهذه الايجابيات إلى أعلى درجة ممكنة ، حتى نظل دائما متميزين و قدوة لغيرنا
وجزاك الله خيرا

محمد هريـــــدي
عضو مثالي
عضو مثالي

بطاقة شخصية
اين الاستفادةمن التدريب Left_bar_bleue0/0اين الاستفادةمن التدريب Empty_bar_bleue  (0/0)
خيارات:

مُساهمة من طرف EMAN OKASHA الخميس 11 مارس 2010, 3:31 pm

ازيك يا مدام سحر عاملة اية
انا حابة اجاوب عن سؤالك اين الاستفادة من التدريب واللة العظيم الاستفادة من التدريب كبيرة جدا وكلنا الحمد للة اتغيرنا و فى طريقنا للنجاح مش عارفة لية احنا مصرين ناخد الفريق كلة فى الرجلين بسبب غلطة افراد احنا عاوزين نركز على الايجابيات ياريت كل واحد يكتب ايجابيات التدريب والايجابيات اللى هو بيعملها عشان نعرف الاستفادة من التدريب
اولا ابدا بنفسى
ايجابيات التدريب 1-اتعلمت النظام رغم انى كنت غير منظمة واتعلمت تنظيم وقتى كويس وازاى استفيد بكل ثانية
2-اتعلمت مفاتيح النجاح وباستخدمها واهم حاجة فيها انى غيرت معتقدات كانت خاطئة كتير
4-اتعلمت المسئولية بجميع انواعها
5- اهم شىء اتعلمتة انى اعرف قيمة نفسى بجد انا اصلحت مع نفسى
6-اتعلمت شىء مهم جدا هو كن اذن بجد هودة مفتاح التواصل مع الاخرين
7- تحديد الاهداف وحاليا انا فى طريقى اليها
8-التسويق والمبيعات ونفعتنى جدا فى مشروعى الجديد
9- اهم درس الثقة الواحد بقى واثق من نفسة ودة قلل عندى التردد
10- المقولة اللى مبترحش من بالى تفاءلوا بالخير تجدوة بحطة شعار لية عشان يقلل خوفى من الاقدام على اى شىء جديد
11-العادات السبع بحطهم قدامى وبطبقهم وبجدفعالين جدا
انا مستعدة اكتب ايجابيات من هنا للصبح ومش دة بس اللى انا استفدة من التدريب انا استفد كتير جدا بس النقاط دى هى اكتر حاجة حساها لانها كانت بتمثل نقاط الضعف عندى يبقى حراااااااااااااااااااااااام لما اسيب كل دة وامسك فى حاجات هيفة ملهاش اساس من الصحة

EMAN OKASHA
عضو مثالي
عضو مثالي

بطاقة شخصية
خيارات:

مُساهمة من طرف بنت اسلاميه الخميس 11 مارس 2010, 9:00 pm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكم يا فريق بدايه وازي حضرتك يا مدام سحر انا بضم صوتي لصوت مدام سحر فعلا بجد اللي عنده كلام ياريت مش يحكي كتير واللي يوصله كلام لازم يتاكد منه فعلا احنا انشغالنا بالمواضيع والكلام الكتير وانسينا ان احنا حلفنا واتعهدنا علي كتم الاسرار وعلي توصيل العلم لاكبر عدد ولكن احنا بعد التدريب بدانا ننزل الي الاسفل وجلسنا الي القيل والقال ولم نذكر مما تعلمنا سوي القليل
يا فريق بدايه عودوا الي القسم والعهد والي كل كلمه تعلمناها وانسوا الكلام شويه وابداوا الفعل لازم نشتغل زي فريق بدايه دمياط شوفوا هما عملوا ايه واحنا لسه فين
بنت اسلاميه
بنت اسلاميه
عضو مثالي
عضو مثالي

بطاقة شخصية
خيارات:

مُساهمة من طرف ahmed abouzeid الخميس 11 مارس 2010, 9:56 pm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ازيكوا يا فريق بدايه
اخباركوا ايه
بجد انا سعيد جدا انى بشوف مشاركتم بعد انتهاء التدريب وبجد المشاركات دى هى اللى بتقوينا من جديد .
وعند مشاهدتى للموضوع رئيت بعض الزملاء يقولون ايه اللى حصل فى المنتدى والفريق وايه الكلام اللى اتقال وايه بس انا عايز اوضح ان الموضوع بتاع احذرو نقل الكلام ده موضوع عادى جدا بس من الواضح ان فى قله تنقل بعض الكلام وبالتالى هى اخدت الموضوع ده على انه موجه له لذلك ارجوا من حضرتكم ان تخدوا بالكم كويس من الموضوع لان الموضوع كان عادى جدا انما العنوان فكان حاد شويه وانا اصريت انى اعمل هذا العنوان علشان يكون ملفت للنظر مش اكتر وان شاءالله نتجمع فى اقرب فرصه ممكنه على خير وجزاكم الله خير.
ahmed abouzeid
ahmed abouzeid
عضو مثالي
عضو مثالي

بطاقة شخصية
خيارات:

- مواضيع مماثلة